Com actuar en cas de dubte davant un possible robatori de credencials
Un dels signes més evidents que ens han robat les credencials, és que comencem a rebre molts correus retornats que nosaltres no hem enviat. Solen arribar bastants, per la qual cosa ens adonem d’una forma molt ràpida. El que hem de fer davant un cas d’aquests, és canviar ràpidament la nostra contrasenya d’usuari, per la qual cosa automàticament deixaran d’enviar correu brossa (spam) en el nostre nom.
També podem rebre un altre tipus de correus, indicant que l’accés a la bústia ha estat restringit o bé que s’ha excedit la quota (mida màxima de la bústia) i proporcionant un enllaç per identificar-nos introduint les nostres credencials. Aquest tipus de correus hem d’eliminar-los de forma immediata i no introduir les nostres credencials de la universitat en cap pàgina que no pertanyi a la pròpia universitat. Aquest tipus de correus són els denominats phishing.
Si tenim la sospita d’haver estat víctimes de robatori de credencials, haurem de canviar la nostra contrasenya. Per a això, hem de seguir els següents passos indicats en l’article Com canviar la teua contrasenya d’accés.
Advertència: Tingues en compte que hauràs de configurar de nou tots els dispositius mòbils en els quals tingues configurada el teu compte de correu amb aquesta nova contrasenya.
Nota: Recorda que no has d’introduir la teua contrasenya en cap pàgina que no siga de la UMH.